سلام ، به سایت شرکت پارسیس سگال پویا خوش آمدید.

روانکار های صنعتی

روانکار های صنعتی

روانکار های صنعتی

روانکار های PAO یا پلی آلفا الفین چیست؟

روغن PAO چیست؟

پلی آلفا الفین یا PAO(Polyalphaolefin) یکی از رایج ترین روغن های صنعتی پایه اصلی مصنوعی(سنتتیک) مورد استفاده در روغن های صنعتی و خودرویی است. این یک هیدروکربن مصنوعی (SHC) است که تشکیل دهنده بهترین ساختار هیدروکربن (شاخه ای) موجود در روغن های معدنی است.

خصوصیات پلی آلفا الفین ها:

Polyalphaolefin حاوی ساختارهای حلقوی، پیوند دوگانه، گوگرد، اجزای نیتروژن یا هیدروکربنهای مومی نیست. عدم وجود این ساختارها و مواد باعث به وجود آمدن یک روغن پایه بسیار نا قطبی با شاخص ویسکوزیته بالا (تقریبا 130)، روانکاری عالی در دمای پایین و ویژگی های نقطه قطره شدن، پایداری اکسیداسیون خوب و سازگاری با روغن های معدنی، رنگ هایی که معمولا در سیستم روغنهای روغن یافت می شوند. به دلیل ساختار کنترل شده آنها، PAO ها حاوی هیدروکربن های سبک تر و فرار (کوچک) نیستند. این باعث کاهش نوسانات آنها می شود، باعث کاهش انتشار هیدروکربن هیدروژن می شود و نقطه ی فلاش را افزایش می دهد.

PAO ها به طور گسترده ای در مایعات خودرو و همچنین روغن های هیدرولیک، دنده و روانکار های بلبرینگ استفاده می شود، که در محیط های بسیار سرد یا کاربردهای داغ کار می کنند. آنها همچنین در بعضی از گریس های با درجه حرارت وسیع به عنوان مایعات پایه استفاده می شوند. یک برنامه کاربردی که در آن به خوبی کار نکرده است، در کمپرسورهای هوا با دمای بالا (فشار بالا) است که در آن رسوب کردن مسئله ای مشکل ساز بوده است.

با این حال، هیچ چیز کامل نیست و روغن پایه Polyalphaolefin چند ویژگی منفی دارد. اینها شامل تمایل به کاهش مهر و موم و حل کردن مواد افزودنی معمول روغن است. بنابراین، آنها معمولا با روغن پایه مصنوعی با ترکیب استر مخلوط می شوند تا یک روغن پایه ترکیبی که این ویژگی های منفی را ندارد، ارائه دهد. Polyalphaolefins همچنین مقاومت کمی در برابر آتش و قابلیت تجزیه زیستی پایینی دارند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.