سلام ، به سایت شرکت پارسیس سگال پویا خوش آمدید.

توصیه‌هایی در مورد تعویض فیلترهای روغن

توصیه‌هایی در مورد تعویض فیلترهای روغن

توصیه هایی در مورد جایگزینی فیلترها در زمان تعویض فیلترهای پیچی یا فیلترهای قوطی شیاردار، قبل از نصب، حتما از روغن استفاده کنید. این کار باعث کم شدن زمان خشک کار کردن موتور یا دستگاه می‌ شود و روغن اضافی برای مصرف موتور تامین می‌ کند و همچنین در بعضی از موارد، در صورت برخورد شدید مایعات داغ با یکی از بخش‌های خشک فیلتر، مانع از آسیب دیدن آن می‌ شود.

چگونه تعویض روغن را سرعت ببخشیم؟

از پمپ سیرکولاسیون در سیستم‌های سیرکولاسیون برای بالا بردن سرعت استفاده کنید. یک  اتصال T شکل و دو مخزن مسدود کننده ایزوله را در مسیر انتقال پمپ سیرکولاسیون قرار دهید. در زمان خالی کردن مخزن ذخیره، لوله را به اتصال T شکل وصل کرده. با استفاده از آن روغن را از مخزن ذخیره خارج کرده و به تانکر روغن کارکرده منتقل کنید. این روش به خصوص برای سیستم‌های روغنی زیرزمینی بسیار سودمند است.

به سطح روغن(گیج) دقت کنید

در دستگاه‌های که بلبرینگ‌های چرخشی-المنتی از مخزن روغن تغذیه می‌ گردند، دقت به شاخص سطح روغن (گیج) نه تنها باعث افزایش طول عمر بلبرینگ، بلکه باعث کاهش دمای حاصل از برخورد فلز با فلز، در نبود روغن می‌ گردد. طبق یک قاعده کلی، پایین‌ ترین بلبرینگ پرخشی-المنتی در حالت ایستاده، باید تا نصفه در روغن غوطه‌ ور باشد. شاید این قاعده در عمل ساده به نظر برسد، اما بیشتر اوقات فراموش می‌ شود و کسی آن را انجام نمی‌ دهد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.