سلام ، به سایت شرکت پارسیس سگال پویا خوش آمدید.

تعویض روغن توربین و روانکاری آن

تعویض روغن توربین و روانکاری آن

روغن توربین یک روانکار از دسته روغن های گردشی است که باید دارای خصوصیات فیزیکی و شیمیایی ویژه ای برای انجام وظایف مورد نظر در توربین باشد.

وظایف روغن توربین:

  • روانکاری یاتاقان ها، چرخ دنده ها و کوپلینگ ها
  • انتقال حرارت و خنک کاری در یاتاقان ها
  • عملکرد مناسب هیدرولیکی
  • محافظت از زنگ زدگی و سایش.

برای انجام این وظایف در توربین ، روغن توربین باید خواص فیزیکی و شیمیایی ویژه ای داشته باشد تا بتواند برای مدت طولانی در شرایط دمایی و فشار بالا در توربین کار کند و عملکرد مداوم توربین را تضمین نماید.

    دانستن خواص فيزيكي و شيميايي روغنهاي توربين در مقايسه با ساير روغنها قبل از وارد شدن به فرآيند انتخاب، اهميت زيادي دارد. در توربين هاي بخار، گازي و آبي از دسته اي از روغنها استفاده مي شود كه روغنهاي R&O ناميده مي شود. (ضدزنگ و ضد اكسيداسيون.)
    شكل هندسي توربين، چرخ هاي عملياتي، دفعات تعميرات، دماي عملياتي و در معرض آلودگي قرار گرفتن عواملي هستند كه در انتخاب روغن براي يك توربين بايد در نظر گرفته شود. روغن توربين داراي عمري طولاني بوده و در مخزن هايي با ظرفيت بين1000 تا20000 گالن نگهداري مي شود و مقادير جبران كاهش روغن توربين كه تقريباً5 درصد در سال است از همان نوع روغن اوليه مي بايست تامين شود.

تعویض روغن توربین:

مخازن روانکار توربین حجم بالایی دارند و مدت سر ریز روغن تقریبا سالیانه است که آن هم حدود ۵درصد در سال می باشد این اهمیت انتخاب روغن مناسب را در توربین دو چندان می کنند. (شاید برای شما جای سوال باشد که چرا مدت زمان تعویض روغن توربین حداقل ۵۰ هزار ساعت است حتی به گفته بعضی شرکت های روغن سازی روغن هایشان تا ۱۵۰ هزار ساعت یعنی حدود ۱۵ سال پاسخگو می باشند این مدت طولانی به علت درگیر نبودن روغن با مواد سوختی در توربین است آلوده نشدن روغن و حجم مخزنی بالای روغن نیاز به تغییر روغن را به شدت پایین می آورد تقریبا برابر با عمر توربین البته نیاز به سر ریز روغن تقریبا هر ۶ماه تا یک سال مورد نیاز است).

شرکت پارسیس سگال پویا با سالها تجربه در فروش انواع روغنهای صنعتی و روانکارها در ایران و خاورمیانه است.این شرکت بزرگ و معتبر، بهترین انتخاب برای خرید انواع روغن صنعتی است زیرا در طی سالیان توانسته اعتماد بسیاری از مشتریان ومصرف کنندگان را جلب نماید و مهر تاییدی بر عملکرد صحیح و صادقانه این شرکت بزند.