سلام ، به سایت شرکت پارسیس سگال پویا خوش آمدید.

اشتباهاتی که در بکارگیری روانکارها اتفاق می افتد

اشتباهاتی که در بکارگیری روانکارها اتفاق می افتد

روانکاری فرایند یا تکنیکی است که برای کاهش اصطکاک بین سطوح در مجاور هم یا در تماس با یکدیگر با قرار دادن یک ماده به نام روان‌ساز در بین آن‌ها، به کار می‌رود. روان‌سازها دارای خواص بسیاری هستند که می‌توانند نیازهای عملیاتی را برآورده کنند. به‌عنوان‌مثال، مواد شیمیایی مختلفی وجود دارد که می‌توان آن‌ها را اضافه کرد تا ماشین بتواند به‌طور مؤثر در دماهای بسیار بالا کار کند. ما همچنین می‌توانیم  با استفاده از روانکاری ،تجهیزات را در حفاظت از سطوح تحت‌فشار مؤثرتر کنیم.

پس از انتخاب جنس مناسب روان کننده باید حواستان به نحوه بکارگیری آن باشد. سه اشتباه رایج در این زمینه وجود دارد:

1 – روانکاری بر اساس زمان به جای درنظر گرفتن شرایط

برینگ‌ها فقط به یک دلیل نیاز به روان کننده دارند: کاهش اصطکاک. تا زمانی که روان کننده این قابلیت را به خوبی انجام دهد، نیازی به تعویض یا اضافه کردن آن نیست. پس برای شارژ مجدد آن نباید براساس تقویم زمانی عمل کنید، بلکه صرفا باید شرایط کارکرد دستگاه را در نظر بگیرید.

2 – استفاده بیش از حد یا کم روان کننده

اصطکاک و فشار بالای ناشی از استفاده بیش از حد روان کننده باعث بالا رفتن دمای داخل برینگ می‌شود. گرمای زیاد اثر بخشی روان کننده را از بین خواهد برد. استفاده کمتر از حد روان کننده هم تاثیر منفی مشابهی بر طول عمر برینگ دارد.

3 – شارژ روان کننده صرفا بر اساس صدای دستگاه

اینکه برای تعویض یا شارژ روان کننده صرفا بر صدای دستگاه بسنده کنید بهیچ وجه دلیل خوبی نیست. چون حتی نمی‌توانید دو نفر با توانایی شنوایی مشابه پیدا کنید و امکان ندارد یادتان بماند صدای دستگاه یک ماه پیش چگونه بود. بنابراین همیشه از یک دستگاه اولتراسوند با اندازه گیری دسیبل دیجیتال بدین منظور استفاده کنید.