سلام ، به سایت شرکت پارسیس سگال پویا خوش آمدید.

اجزای تشکیل دهنده روغن موتور

اجزای تشکیل دهنده روغن موتور

مواد تشکیل دهنده روغن موتور :

روغن موتور از دو جز ؛ روغن پایه و ادتیو ( مواد افزودنی‌ ها ) تشکیل شده اند .  روغن پایه موجب می‌شود که روغن موتور ، روانکاری قسمت ‌های متحرک را انجام دهد و اصطکاک کاهش یابد . ولی از آنجایی‌‌ که روغن به تنهایی برای حفاظت موتور کافی نمی ‌باشد ، از مواد دیگری به منظور جلوگیری از خراب شدن روغن پایه تحت شرایط دمایی موتور و هم چنین حفاظت بیشتر موتور استفاده می‌شود که به آن افزودنی می گویند .

نقش مواد افزودنی اصلی به روغن موتور:

ادتیوهای پاک‌کننده : برای پاکیزه نگه داشتن موتور استفاده می‌شود ، چون آلودگی‌ های مختلف را در حالت معلق نگه می‌دارد و مانع از نشستن آن ها بر روی قطعات موتور می‌شود .

بازدارنده ‌های خوردگی و زنگ‌زدگی : موتور را از آب و اسید های تشکیل شده محافظت می ‌نماید .

آنتی اکسیدان ‌ها : از اکسیداسیون روغن و درنهایت تشکیل لجن جلوگیری می‌ نماید .

مواد ضد سایش : یک فیلم روی سطح فلز تشکیل می‌دهند تا از برخورد فلز با فلز جلوگیری نمایند .

اصلاح‌کننده‌های ویسکوزیته : به جریان روغن موتور کمک می‌کند .

برای انتخاب یک روغن موتور ، عوامل و پارامترهای مختلفی باید مد نظر قرار گیرد از جمله قیمت مناسب آن . یک روغن موتور مرغوب ،‌ دارای گرانروی مناسب و ضریب اصطکاک بسیار پایین بوده و توانایی روانکاری بخش های مختلف و قطعات متحرک موتور را داراست . در ضمن روغن موتور علاوه بر سازگاری با ترکیبات پلیمری موجود ؛ باید دارای اثرات بازدارندگی خوبی در مقابل زنگ زدگی ،‌ خوردگی ، ‌اکسیداسیون و سایش باشد .

شرکت بازرگانی پارسیس سگال پویا با کادری مجرب وبا بیش از 10 سابقه در زمینه واردات و توزیع روانکارها و روغن موتورهای اصل(نه تقلبی!) در کشور فعالیت مینماید واضافه شدن روز به روز مشتریانش نشان از حسن عملکرد این شرکت در ارائه محصولاتش دارد.