سلام ، به سایت شرکت پارسیس سگال پویا خوش آمدید.

آشنایی با طبقه بندی روغن موتورهای هیدرولیک

آشنایی با طبقه بندی روغن موتورهای هیدرولیک

انواع روغن های موتورهای هیدرولیک بر اساس استاندارد ISO 6743

1-  HH:  این نوع روغن با پایه معدنی بدون مواد افزودنی است.که این روغن اولین نسل از روغن های هیدرولیک است.

2-  HL:  این نوع روغن با اضافه کردن مواد افزودنی ضدزنگ و ضد اکسیداسیون بوجود میاید که به این گروه روغن های گردشی نیز اطلاق می شود.

3-  HM:  این نوع روغن با اضافه کردن مواد افزودنی ضد سایش به روغن های HL روغن های هیدرولیک حاصل شد که از پر مصرف ترین  و پر کاربردترین روغن های هیدرولیک می باشند.

4-  HV:  این نوع روغن با بالا بردن شاخص گرانروی روغن های هیدرولیک LHM ، با این سطح کیفیت حاصل شد، که جهت کار کرد در محدوده دمایی وسیع مناسب هستند.

5-  HG: این نوع روغن ها که به روغن هیدرولیک ماشین ابزار شهرت دارند، به واسطه خاصیت چسبندگی که دارد ، در سیستم های کشویی رفت و برگشتی  کاربرد داشته و از سیستم به بیرون پرتاب نمی گردند.

این  نوع تقسیم بندی سطح  کیفیت یکی از معروف ترین و شناخته شده ترین طبقه بندی های روغن های هیدرولیک می باشد .

بطور کلی وظایف انواع روغن موتورهای هیدرولیک ، روانکاری، انتقال نیرو، کاهش اصطکاک ، محافظت از زنگ زدگی اجزاء سیستم و سازگاری با تمام اجزاء سیستم می باشد.

دسته دیگر از روغن های هیدرولیک وجود دارند  که به روغن سیالات هیدرولیک ضد آتش شهرت دارند. این نوع روغن ها در مجاورت با آتش دیرتر شعله ور شده و در برابر انتشار شعله مقاومت می نمایند. این دسته از روغن ها معمولا در مکان هایی که احتمال آتش سوزی زیاد است (مانند درب کوره های ذوب فلزات) کاربرد دارند.

انواع روغن موتورهای هیدرولیک به شدت به آلودگی هایی که با آنها در تماس هستند حساس بوده و خصوصیات فیزیکی و شیمیایی آنها در اثر آلودگی و ایجاد شرایط سخت کاری برای روغن تغییر کرده وسبب کاهش کارایی آنها می شود.

خودرویی که داراي سیستم فرمان هیدرولیکی میباشد، به یک منبع انرژی جهت کمک به راننده در هنگام دور زدن مجهز میباشد. زمان که راننده غربيلك فرمان را می‌چرخاند، پمپ هيدروليك، روغن هیدرولیک را تحت فشار به سيستم فرمان خودرو منتقل میکند و به واسطه اهرم‌ بندي مناسب، چرخ ها به راحتي به طرفين گردش می کنند.

شرکت پارسیس سگال پویا واردکننده انواع روانکارها و روغن های صنعتی با سالها تجربه توانسته منبع خوب و قابل اطمینانی برای خرید انواع روغن موتور و روغن های صنعتی اصل برای مصرف کنندگان باشد.